- Advertisement -
14.5 C
Tirana
Friday, March 29, 2024

Pse ndërhyrja në politikën e importit të automjeteve është domosdoshmëri?

Must read

ETEC 2022/ Uniforma Zyrtare e ekipit që do të përfaqësojë Shqipërinë

Uniforma Zyrtare e ekipit që do të përfaqësojë Shqipërinë në Konkursin Evropian Edukativ për Sigurinë Rrugore (ETEC) që do të zhvillohet më 24-27 Shtator...

ETEC 2022/ Shqipëria në Konkursin Evropian Edukativ për Sigurinë Rrugore

Këtë fundjavë do të jemi në Zadar të Kroacisë në Konkursin Evropian Edukativ për Sigurinë Rrugore (ETEC) për të promovuar #SigurinëRrugore te fëmijët. Shqipëria do të përfaqësohet...

ACA organizon për herë të parë “Digital Motorsport Cup”

Auto Club Albania do të organizojë për herë të parë Digital Motorsport Cup, një event që është risi në vendin tonë. Kompeticioni do të...

Cross Car në Shqipëri, ndiqni specialen në TV Klan

Në emisionin e radhës “Jo vetëm modë” në Tv Klan i është kushtuar një kronikë speciale pilotit kampion të Kampionatit Kombëtar të Kartingut 2020,...

Rritja e urbanizimit vitet e fundit sjell disa efekte negative në ndotjen e ajrit, si pasojë e përqendrimit të mjeteve motorike, rritjes së trafikut rrugor etj. Transporti rrugor është bërë faktor ndotës mbizotërues, duke tejkaluar nivelet e ndotjes, të sjella nga ndërtimi dhe industria. Ndotja e ajrit, krahas efekteve në fenomene si ngrohja globale, ndryshimet klimatike etj., mbetet problem shqetësues për shëndetin e popullatës. Edhe në Shqipëri, ndotja e ajrit dëmton dhe rrezikon shëndetin e mirëqenien e qytetarëve. Në dallim nga vendet e Bashkimit Europian dhe rajonit, në Shqipëri nuk ekzistojnë kritere kufizuese që të ndalojnë importimin e mjeteve që nuk respektojnë standardet e ndotjes së ajrit. Importimi i përvitshëm masiv e pa kriter i mjeteve të përdorura të transportit, duke sjellë kontingjente automjetesh të vjetra, praktikisht është shndërruar në burimin kryesor që shkakton ndotjen e ajrit dhe mjedisit në vend.

Le t’u referohemi shifrave. Deri në vitin 2016, në vend ishin të regjistruara 435.613 autovetura. Numri total i automjeteve (duke përfshirë edhe kamionët, autobusët, motorët, rimorkiot, makinat bujqësore, etj.) ishte 562.658. Sipas DPSHTRR-së, ka edhe rreth 200.000 autovetura që formalisht nuk janë në qarkullim, pra nuk kanë bërë riregjistrimin në momentin e kontrollit teknik. Vitet e fundit, struktura e regjistrimit për herë të parë të autoveturave është: 5% mjete të reja (kilometrazh 0) dhe 95% mjete të përdorura e shumë të përdorura.

Duhet theksuar se mosha mesatare e mjeteve në qarkullim në Shqipëri është mbi 20 vjet. Edhe këtë vit, mosha mesatare e makinave që importohen vazhdon të jetë mbi 13 vjet, duke u mbetur kështu edhe 5 vite për t’u përdorur.

Sot, të gjitha automjetet që prodhohen në Europë duhet të respektojnë elementet bazë të sigurisë aktive dhe pasive në rrugë. Me përparimin e teknologjisë, sistemet e sigurisë të instaluara te makinat e reja kanë arritur në atë pikë sa e kapërcejnë edhe aftësinë njerëzore për të parandaluar aksidentet, siç është p.sh. sistemi ESC (Kontrolli Elektronik i Qëndrueshmërisë). Shumica e mjeteve të përdorura të importuara në rrugët tona nuk janë të pajisura me teknologji të tillë apo të ngjashme, e domosdoshme në parandalimin e aksidenteve dhe minimizimin e pasojave nëse aksidenti ndodh (sidomos shmangien e të personave që humbin jetën – multi airbag system).

Sikur të mos mjaftonin faktet e mësipërme, sipas vëzhgimeve të Klubit të Automobilit të Shqipërisë, një pjesë e mirë e mjeteve të përdorura të importuara kanë qenë të përfshira në aksidente serioze në vendet e tyre të blerjes dhe në shumë raste, kjo nuk i njoftohet blerësit, duke i bërë këto mjete potencialisht të pasigurta në rrugë, si pasojë e mungesës së shërbimeve.

Nisur nga ky fakt, ndryshimi i menjëhershëm i gjendjes aktuale i mjeteve motorike, duhet të jetë një domosdoshmëri. Në Shqipëri duhen vendosur kufizime ligjore dhe rregullative në këtë drejtim, duke përfshirë respektimin e normativës EURO 6, ndalimin e importit të makinave më të vjetra se viti 2010, vendosjen e një taksimi të diferencuar në import, sipas vjetërsisë EURO5 dhe EURO6, si dhe kilometrazhin e mjetit.

Në vijim të respektimit të këtyre normativave, do të ishte domosdoshmëri edhe lehtësimi fiskal për blerjen e automjeteve nga individët, në formën e uljes së TVSH-së në nivelin 10% për mjetet e reja të shitura në vend, me cilindratë motorike nën 1.600 cm3. Duke pasur një lehtësi të tillë fiskale, do të mund të arrihej që mjetet EURO 0, EURO 1 e EURO 2, që aktualisht janë të regjistruara, të konvertohen në mjete EURO 3 brenda një viti. Ndërsa duke filluar nga 2019 në qendrat e kontrollit të mos kalojnë automjete që nuk e përmbushin këtë kriter. Këto masa rregullative do të sillnin përmirësim të dukshëm, hapat e të cilit duhet të nisin që tani…

- Advertisement -

More articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest article

ETEC 2022/ Uniforma Zyrtare e ekipit që do të përfaqësojë Shqipërinë

Uniforma Zyrtare e ekipit që do të përfaqësojë Shqipërinë në Konkursin Evropian Edukativ për Sigurinë Rrugore (ETEC) që do të zhvillohet më 24-27 Shtator...

ETEC 2022/ Shqipëria në Konkursin Evropian Edukativ për Sigurinë Rrugore

Këtë fundjavë do të jemi në Zadar të Kroacisë në Konkursin Evropian Edukativ për Sigurinë Rrugore (ETEC) për të promovuar #SigurinëRrugore te fëmijët. Shqipëria do të përfaqësohet...

ACA organizon për herë të parë “Digital Motorsport Cup”

Auto Club Albania do të organizojë për herë të parë Digital Motorsport Cup, një event që është risi në vendin tonë. Kompeticioni do të...

Cross Car në Shqipëri, ndiqni specialen në TV Klan

Në emisionin e radhës “Jo vetëm modë” në Tv Klan i është kushtuar një kronikë speciale pilotit kampion të Kampionatit Kombëtar të Kartingut 2020,...

Auto Club Albania prezanton disiplinën më të re në motorsportin shqiptar, Cross Car

Jeni gati për adrenalinë, spektakël dhe risi?! Automobile Club Albania prezanton një disiplinë të re garash që i shtohet motorsportit në Shqipëri. Bëhet fjalë...